Sajtó

Sajtónyilatkozatok | Újságcikkek | TV és rádió | Fórumok

  • Törökország: Az Őszinteség, Jóság és Tolerancia művészete magához vonzotta a sajtó figyelmét

    2009. január 10. és 22. között került megrendezésre az „Őszinteség, Jóság, Tolerancia” nemzetközi képzőművészeti kiállítás Mersin városban, mely Törökország déli részén fekszik. A kiállítás nem csak a különböző társadalmi rétegek figyelmét vonta magára, hanem néhány jelentősebb médium figyelmét is. Több helyi újság, magazin és tv-adó tudosított a kiállításról, megrendezése előtt és közben is.
  • Franciaország: A francia elnök levelet kapott az Eutelsat ügyről

    2008. december 29-én a New Tang Dynasty Televízió (NTDTV) francia kirendeltségének képviselői egy levelet kézbesítettek a francia elnöki palotába. A levelet aláírta az NTDTV kirendeltsége, politikai vezetők és különböző országok emberi jogi csoportjai. Ebben a levélben felkérték a francia elnököt Nicolas Sarkozy-t, hogy vállaljon szerepet és lépjen fel a sajtószabadság védelmében Kínában és Európában, annak az ügynek kapcsán, melyben az NTDTV adásának sugárzását az Eutelsat szatellit szolgáltató Kína felé leállította a Kínai Kommunista Párt (KKP) nyomásának engedve. Ez Kína, Európa és az egész világ számára nagy jelentőséggel bír.
  • Radio Free Asia: Chris Patten, Hongkong egykori kormányzója kritikus szemmel gondolkodik el azon, hogy a Kínai Kommunista Párt elutasítja a nyugati demokráciát

    A BBC kínai nyelvű webooldalán 2008. november 20-án megjelent cikk szerint Hongkong utolsó angol kormányzója Christopher Francis Patten ezt nyilatkozta: "Kína jelenleg kétségbe vonja a nemzetközi rendszer alapjait, amennyiben egy olyan elképzelést propagál, hogy nincs szükség a demokráciára és hogy így is gazdaggá lehet válni. A Kínából jövő lappangó fenyegetés nem az olcsó árukban rejlik, hanem a nyugati demokrácia elutasításában."
  • Epoch Times Németország: A Császár új ruhái

    Gazdagon díszítik a pompás uszályok és fejedelmi brokátok a ruhákat, melyek az első nemzetközi Han Couture (divattervező) versenyt valóban szemet gyönyörködtető rendezvénnyé tették. A ragyogó Prince George bálteremben New York-ban tartották október 19-én ezt a rendkívüli és pompás divatbemutatót, a független kínai televízióadó, az NTDTV rendezésében. A díszmenet több órán át tartott, mely mindezidáig mondhatni egyedülálló módon a tradicionális kínai divat valódi reneszánszát ünnepelte. Több mint 50 divattervező, a világ minden tájáról, kezdve a Han-divat valódi profijaival a még tanuló divattervezőkig, vonultatta fel a négy, legfeljebb hét ruhából álló Han-divat kollekcióját a New York-i kifutón.
  • Irish Times: Egy kínai egyetemista ráveszi Cowen miniszterelnököt, hogy tudakozódjon édesanyja tartózkodási helye felől

    Egy Cork városi kínai egyetemista, akinek június óta fogva tartják édesanyját, mert kapcsolatba hozták a Fálun Gonggal, Brian Cowen miniszterelnök úrhoz fordult, hogy Kínába való látogatása során hozza szóba édesanyja letartóztatását, valamint általánosan az emberi jogok helyzetét Kínában. Tang Liang szüleit, aki az University College Cork (UCC) élelmiszertudományi ágán tanul, az olimpiai játékok előtt tartóztatták le Henan tartományban. DVD lemezeket osztogattak a Kommunista pártról szóló kilenc kommentárról.
  • Franciaország: Az NTDTV sajtókonferenciája az Eutelsat részvényeseinek összejövetelén

    2008. június 16-án az Eutelsat váratlanul beszüntette a New Tang Dynasty TV (NTDTV) minden adásának közvetítését a szárazföldi Kína irányába, ürügyként a W5 szatellitjüknél fellépő "rendellenes energiaellátást" hozták fel. A sajtóértekezlet nyomatékosan felszólította az Eutelsatot, hogy az NTDTV adásának sugárzását Kína felé újra kezdje meg. A rendezvény sok résztulajdonos, médiaképviselő és lakos figyelmét felkeltette, akik az NTDTV támogatóinak köszönhetően tudták meg, hogy az Eutelsat elnöke és üzletvezetője, Giuliano Berretta inkább megszakította az NTDTV adásának sugárzását több héttel az olimpiai játékok kezdete előtt, csak hogy Pekingben jó színben tűntesse fel magát, és utat nyerjen a jövőbeli üzletkötésekhez.
  • Fálun Dáfá Információs Központ: Menekülés a munkatáborból nemzetközi feltűnést kelt

    Sajtóközlemény – 2008. október 1. – A hírhedt munkatáborból, a Masanjia-ból való szökési kísérlet után egy Fálun Dáfá gyakorlót, családját és barátait, akiket a hatóság azzal gyanúsít, hogy segítettek a szökésben kínvallatás és halál fenyeget. Augusztus 11-én a Masanja munkatáborban fogvatartott gyakorlónak, Cui Dejun-nak, aki a kegyetlen bánásmód miatt a munkatábor kórházában feküdt, segítettek a barátai a szökésben. Kínai források szerint Cui-t a 37 éves gyakorló, Yu Ming házába vitték a közeli tartományi fővárosba, Shenyang-ba. Yu Ming ez időben maga is munkatáborban volt. Két nappal később a közbiztonsági hivatal tisztviselői betörtek a lakásba, letartóztatták Cui-t és a többi jelenlevőt, majd ezt követően Cui-t ismeretlen helyre szállították. Mindeközben Yu-t, akit azzal gyanúsítanak, hogy segített a szökésben, tekintet nélkül a tervbe vett szabadon bocsátására, szeptember 2-án eltávolították.
  • Quotidiano.net (Olaszország): Az olasz országgyűlési képviselőkhöz intézett felhívás Zhao Lizhuan Fálun Gong-gyakorló megmentésére

    "A bátyám helyzete miatt nagyon aggódom, mert a kínai börtönök, a közbiztonsági osztályok, bíróságok és más igazságügyi szervek emberei összedolgoznak az orvosi rendszerrel, hogy a még életben lévő Fálun Gong-gyakorlók szerveit kioperálják és nyereséggel eladják. David Kilgour, az egykori Ázsiai és Csendes-óceáni területért felelős államtitkár és egykori kanadai országgyűlési képviselő, arra a következtetésre jutott, hogy a KKP elleni vádak, miszerint a KKP kezdeményezi és hajtja végre a Fálun Gong-gyakorlókon a szerv-rablást, igazak. Ezt egy két hónapos független kivizsgálás után állítja. A legtöbb szerv Fálun Gong-gyakorlóktól származik."
  • Fálun Dáfá Információa Központ Magyarország: Röviddel az olimpiai játékok előtt halálra kínoztak Fálun Gong-gyakorlókat

    Mikor családja érdeklődött hogyléte felől a rendőrőrsön, azt kapták válasznak, hogy Liu asszony jól van és hogy pár nap múlva szabadon eresztik. Július 27-én azonban férje azt a hírt kapta, hogy felesége meghalt a vizsgálati fogdában – 17 nappal letartóztatása után. Testét a Zhucheng városi temetkezési vállalatnál tárolták...
  • L’Est républicain (francia újság): Interjú a Fálun Gong egyesület elnökével

    2008. július 9-én publikált a francia „L’Est républicain“ újság egy sor cikket a Fálun Gong-ról és annak üldöztetéséről Kínában. Az egyik cikkben meginterjúvolták a Fálun Gong egyesület elnökét is: Kérdés: El tudná nekünk mondani, hogy mi is az a Fálun Gong? Válasz: A Fálun Gong egy tradícionális kínai qigong, mely gyakorlatokat és meditációt foglal magában. Nem vallás és nem is politikus dolog. Az öt gyakorlat tanulása által és az őszinteség, jóság és tolerancia elveinek követésével a figyelem a test és szellem harmonizálására terelődik a mindennapi életben.
  • Die Presse.com (Ausztria): Segít a párizsi vállalat Pekingnek a cenzúrában?

    „A kínaiak számára ez a tv-adó az egyetlen ablak a világ felé, mely az igazságot mutatja” – írta egy aggódó néző Fujian-ból (Kína). Ezért nem szabad csak úgy leállítani, de már június közepétől nem fogható egész Ázsiában a New York-i székhelyű „New Tang Dynasty” (NTDTV) – melyet világszerte fogni lehet, de Kínában be van tiltva. A párizsi Eutelsat szatelit-üzemeltető vállalat levette a privátadót a hálózatról. A hivatalos indoklás szerint technikai problémák okozták a kihagyást. Az NTDTV üzemeltetői azonban azon a véleményen vannak, hogy Párizs megadta magát Peking nyomásának ...
  • Sofia Távirati Iroda (Bulgária): Tüntetés Szófiában az elnyomás ellen Kínában

    Demonstrálók tüntetést szerveztek vasárnap az emberi jogok elnyomása ellen Kínában, a tüntetés pedig a bolgár olimpiai sportolók hivatalos búcsúztatása alatt történt Szófiában. A demonstrálók a Fálun Gong gyakorlói ellen irányuló elnyomás befejezését követelték és elítélték a szerv-rablást a Fálun Gong-gyakorlók ellen Kínában.
  • Bugun Mersin (török újság): "Mi a Fálun Gong?"

    2008. június 12-én egy cikk jelent meg a Bugun Mersin török újságban "A kínai kommunista rezsim üldözteti a Fálun Gong-ot és hasznot húz a szerv-rablásból" címmel. A török Fálun Dáfá egyesület által rendelkezésre bocsátott anyagokon alapuló cikk fél oldallal elég részletesen írta le a Fálun Gong kegyetlen üldöztetését, a szerv-rablást és a nemrég történt erőszakos támadásokat külföldön gyakorlókkal szemben.
  • A La Tribune (Franciaország) a földrengésről tudosít Sichuan-ban: Civilek kritizálják a KKP-t

    A cikk a főproblémákat érintette, melyekkel a Kínai Kommunista Pártnak (KKP) kell szembe néznie. Ezek főleg olyan problémák, hogy hogyan viselkedik a párt az ilyen katasztrófa-helyzetekben, főleg, hogy hogyan reagál a katasztrófa alatt szenvedők szemrehányásaira. A súlytottak megmentésére történt döntéseket elég lassan ejtették és a városoktól távolabbi területekre csak három nappal a földrengés után érkeztek mentőcsoportok.
  • Az Obzor napilap (Ukrajna) tudosított a Fálun Dáfá napról

    16 évvel ezelőtt terjesztette Li Hongzhi úr a Fálun Gong-ot (Fálun Dáfá-t) Changchunban. A Fálun Gong, vagy másnéven Fálun Dáfá, előnyös a test és szellem részére. A Kínai Kommunista Párt (KKP) nagyterjedelmű üldöztetést indított a Fálun Gong ellen; a KKP-nak nem tetszett a Fálun Gong népszerűsége és mivel félt, hogy elveszti hatalmát, valamint az emberek és gondolataik feletti kontrolját és hogy az emberek hozzáállása megváltozik.