A francia védelmi minisztérium jelentése feltárja a KKP Fálun Gong elleni üldözését

(en.Minghui.org) A Francia Katonai Iskola Stratégiai Kutatóintézete (IRSEM), egy a francia védelmi minisztérium alá tartozó szervezet szeptember 20-án közzé tett egy jelentést "Kínai hadműveletek a befolyásolásra" (Les operations d'influence chinoises) címmel.


A szervezet honlapján (https://www.irsem.fr/) elérhető 646 oldalas jelentés bemutatja, hogy a Kínai Kommunista Párt (KKP) hogyan befolyásol kormányokat, és hogyan szivárog be a Párt szervezeten, a kínai kormányon, a kínai hadseregen, az állami tulajdonú vállalatokon és a magánvállalkozásokon keresztül. A jelentés cikkekből, videókból és a közösségi médiából származó információkat idézve feltár egy átfogó "Egyesült Front" keretrendszert, amelyet a KKP a tengerentúli kínaiak, a média, a diplomácia, a gazdaság, a politika, az oktatás, az agytrösztök, a kultúra stb. révén mások ellenőrzésére használ. Egyik oldalról a KKP igyekszik elcsábítani másokat, hogy "pozitív képet sugározzon magáról a világban, csodálatot keltsen"; másrészt "Peking fokozta a beszivárgást és a kényszerítést: befolyásoló műveletei az elmúlt években jelentősen keményedtek" annak érdekében, hogy keresztülvigye a kommunista menetrendet.


Ebben a jelentésben 79 olyan rész van, amely a KKP által a Fálun Gong ellen folytatott üldözéssel foglalkozik, ami egy meditációs rendszer, mely az Őszinteség - Együttérzés - Tolerancia elvein alapul. A jelentés bevezetője hangsúlyozza, hogy a KKP-t veszi célba, nem Kínát vagy a kínai népet és, hogy különbség van a kettő között.

null

2021. szeptember 20 -án a francia Katonai Iskola Stratégiai Tanulmányok Intézete (IRSEM) jelentést tett közzé a 'The CCP's Influence Operations' témában. A képen a jelentés honlapja látható.


Ez a jelentés konkrét példákat is tartalmaz arra, hogy a KKP hogyan vásárolta meg a tengerentúli kínai médiát és kínai szervezeteket, hogy hamis információkat terjesszenek, amelyek démonizálják a Fálun Gongot és amelyek gyűlöletet szítanak. Ezen túlmenően a KKP a Kínai Diákok és Tudósok Szövetségén (CSSA, a kínai nagykövetségek és konzulátusok alatt működő szervezeti hálózat), a tengerentúlon tanuló kínai diákokon és a Fifty-Cent komment hadsereg tagjain (akiknek 50 centet fizetnek minden olyan posztért, amely a KKP-t dicsőíti) keresztül fenyegeti és félemlíti meg a Fálun Gong-gyakorlókat.


A jelentés kiterjedt információkat gyűjtött össze a KKP-rezsim alapos elemzésével, ami a francia kormány hivatalos dokumentumaiban ritkaságszámba megy. Itt szeretnénk idézni néhány, a Fálun Gong elnyomásával kapcsolatos tartalmat.


A 610 -es iroda

A jelentés szerint a Fálun Gong egy olyan meditációs gyakorlat, amely a testet és a lelket egyaránt fejleszti. Kínában több tízmillió követővel vált népszerűvé. A KKP akkori legfelsőbb vezetője, Csiang Cö-min fenyegetésként tekintett a gyakorlatra, mivel a KKP nem engedi meg, hogy bármilyen, az irányításán kívül eső entitás létezzen.


Ennek eredményeként létrehozták a 610 –es irodát. Ez a törvényen felüli ügynökség Kína határain belül és kívül egyaránt alkalmazott ügynökökkel globális lépéseket tett a Fálun Gong felszámolása érdekében.


Fizetett publikációk a Falun Gong rágalmazására

A jelentés szerint a KKP fizet más országok médiájának azért, hogy olyan cikkeket tegyenek közzé, amelyek rágalmazzák a Fálun Gongot. Ezzel azt a tévhitet kelti, hogy a Fálun Gongról szóló ilyen negatív vélemények "harmadik féltől" származnak, és így "hitelesebbek".


Például egy ügynök 2020 áprilisában 20.000 pesót (kb. 200 eurót) adott számos argentin média főszerkesztőjének, hogy publikáljanak egy Fálun Gong ellenes cikket, amit "silány spanyollal" írtak meg. A megcélzott médiumok között volt az El Cronista Comercial, a Diario Popular és az Infobae online platform. Ez a cikk nagy mennyiségű hamis információt tartalmazott a Fálun Gongról, és célja a Fálun Gong hírnevének tönkretétele volt. Olyan szófordulatokat is tartalmazott, amelyeket a KKP gyakran használ a Fálun Gong rágalmazására és démonizálására. Más szóval, a KKP üzenetét terjesztette a tengerentúli médiumokon keresztül.


Ez az eset azért került nyilvánosságra, mert az egyik szerkesztő, akivel az ügynök kapcsolatba lépett, úgy érezte, hogy értesítenie kell erről egy munkatársát - egy Fálun Gong-gyakorlót. Mind a Fálun Dáfá Információs Központ, mind az Epoch Times megszerezte a cikk másolatát. Ez az ügynök elismerte, hogy a "kínaiaknak" dolgozott ebben az ügyben.


E -mailek küldése meghamisított feladóval

A Fálun Gong további bemocskolása érdekében néhány "internetes támadó" megalázó e-maileket küldött a Fálun Gong gyakorlók nevében kanadai és más országok minisztereinek és parlamentjeinek.


A Kanadai Fálun Dáfá Egyesület egyik tagja azt mondta, hogy bizonyíték van arra, hogy a KKP ügynökei "szisztematikusan" és "ismétlődően" küldtek ilyen e-maileket az országok tisztviselőinek minden szinten a Fálun Gong aláásására. Néhány ilyen e-mail IP-címe Kínából származott.


A CSSA (Kínai Diákok és Tudósok Szövetségének) szerepe

Sok tengerentúli kínai diákra nyomást gyakorol a CSSA, amely gyakran utasítja őket, hogy bizonyos dolgokat tegyenek meg, bizonyos dolgokat pedig ne csináljanak. Az Ottawai Egyetem egyik hallgatója például fenyegető e-mailt kapott a CSSA-tól. "Más diákok tanúvallomásai és a CSSA tisztviselőinek vizsgálata alapján még mindig Fálun Gong-gyakorló vagy. Jobb, ha vigyázol magadra" - írta az e-mail.


Hasonló helyzet állt elő a Calgary Egyetemen. Néhány CSSA-tag e-maileket kapott valakitől, aki azt állította, hogy a KKP ügynöke. Az e-mail lebeszélte őket arról, hogy megnézzenek egy filmet, amelyet a Friends of Falun Gong klub vetített az egyetemen. "Ellenkező esetben az ön nevét és fényképét jelenteni fogják a (KKP) központi kormányzatnak" - állt az e-mailben.


A CSSA által a kommunikációban használt nyelvezet arra utalt, hogy ez a szervezet a KKP szóvivőjeként működik. A Torontói Egyetemen működő CSSA 2004-ben nyomást gyakorolt a városra, hogy vonja vissza a "Fálun Dáfá Nap" elismerését. A következő évben az Ottawai Egyetemen működő CSSA akadályozta az NTD televízió helyi TV-állomás létesítésére irányuló kérelmét. A levelük pontosan olyan mondatokat tartalmazott, mint amilyeneket a KKP tengerentúli nagykövetei használnak.


Négy évvel ezelőtt a Canberrai Ausztrál Nemzeti Egyetemen működő CSSA elnöke látta, hogy az egyetemi gyógyszertárban az Epoch Times újságok ingyenesen elvehetők, és megkérdezte, ki adta rá az engedélyt. Az elnök addig erősködött, amíg a gyógyszertár el nem távolította az újságokat.


Számos ilyen példa van. Néhány tengerentúli kínai diák úgy tűnik, úgy érzi, hogy minden kiváltság az övék az egyetemen. Tudták, hogy az iskolák anyagilag támaszkodnak rájuk, és ezt befolyásoló eszközként használták fel. Viselkedésüket a kínai hatóságok is támogatják és bátorítják.


A legnagyobb transznacionális elnyomás

A jelentés szerint a KKP első számú célja a tengerentúli kínaiak elhallgattatása, beleértve a más véleményt valló disszidenseket és azokat, akik a szabad világban nőttek fel. A fő célpontok a kisebbségek és bizonyos vallási csoportok, köztük a tibetiek, az ujgurok, a belső mongolok és a Fálun Gong-gyakorlók. Szintén célpontok a tajvani disszidensek és a demokrácia hívei (például 2019 óta a Hongkongban élők), az emberi jogok védelmezői, az emberi jogi újságírók és a KKP által "korrupció" miatt körözött korábbi tisztviselők. A KKP e masszív kampányát az emberi jogi szervezetek a legkifinomultabb, legnagyobb és legátfogóbb globális elnyomásként jellemezték.


Céljának megvalósítása érdekében a KKP ezeket a szervezeteket és egyéneket nemzetiségüktől függetlenül ellenőrzi - amennyiben kínai leszármazottakról van szó. A taktika az információgyűjtéstől, a beszivárgástól, az elnyomástól, a fenyegetéstől, a megfélemlítéstől, a zaklatástól, egészen a közvetlen erőszakig terjed. Alkalmanként a helyi kormányokat kényszerítik az egyének letartóztatására és kiadatására. Ez utóbbi esetek többek között Indiában, Thaiföldön, Szerbiában, Malajziában, Egyiptomban, Kazahsztánban, az Egyesült Arab Emírségekben, Törökországban és Nepálban történtek.


A tengerentúli kínai média cenzúrázása és irányítása

Köztudott, hogy Peking világszerte, így Észak-Amerikában is ellenőrzi a kínai médiát. Valójában szinte az összes kanadai kínai média a KKP ellenőrzése alatt áll. Az egyetlen kivétel az Epoch Times és az NTD Television, két népszerű független médium. Amikor riportereik 2005-ben Kínába akartak utazni, hogy tudósítsanak a kanadai miniszterelnök útjáról, először kiadták, majd visszavonták a vízumukat.


A kínai hatóságok mellett néha még a kanadai tisztviselők is korlátozzák ezt a két médiumot, hogy elkerüljék a pekingi megtorlást. Például amikor Hu Jintao korábbi kínai elnök 2005-ben Ottawába látogatott, ez a két médium nem kapott engedélyt a kapcsolódó eseményekről való tudósításra. Ugyanez történt, amikor Hu 2010-ben ismét Ottawába látogatott.


A tengerentúli kínai média megszelídítésére a KKP két fő eszköze "a répa" (a hírmédia öncenzúrájának ösztönzése pénzügyi előnyökért cserébe) és "a bot" (a riporterek Kínában élő rokonainak fenyegetése és zaklatása). Ezen túlmenően a KKP megpróbálta szabályozni és a KKP narratíváival átképezni ezeket a riportereket. Például a KKP helyi Egységfrontjának szervezésében 2014-ben Vancouverben elindították a Nemzetközi Új Média Együttműködési Szervezetet (International New Media Cooperation Organization), hogy egyesítsék a KKP-barát kínai médiát Észak-Amerikában.


Beszivárgás a Konfuciusz Intézeten keresztül

A KKP másik pénzügyi eszköze a Konfuciusz Intézet. Salvatore Babones, a Sydney-i Egyetem docense szerint a Konfuciusz Intézet hatása nem korlátozódik csupán a propagandára, hanem kiterjed a főiskolai adminisztrációra gyakorolt befolyásra is. Pontosabban Pekingnél van a kulcs a nyitáshoz - finanszírozás, tanárok, fizetés és felszerelés. Akár egy épületet vagy nyelvi központot is felajánlhat egy pénzügyi gondokkal küzdő egyetemnek. Sok egyetem nehezen utasítja vissza az ilyen ajánlatokat. Viszont cserébe függővé válnak Pekingtől, ami később engedelmességi viszonnyá alakul át.


Ezt követően Peking befolyásolhatja e felsőoktatási intézmények döntéshozatalát. Ez akár egyes kutatási projektekre is kiterjedhet (például a Tibetről, Tajvanról vagy a KKP befolyásának stratégiai megszüntetéséről szóló tanulmányok korlátozására), a munkatársak szólás- és vallásszabadságának (különösen a Fálun Gongnak) korlátozására, a meghívandó vendégelőadók körére, valamint az intézmény KKP-val kapcsolatos álláspontjára. Mindez öncenzúrához vezethet.


A Lyoni Konfuciusz Intézet bezárása

A jelentés szerint Franciaországban még mindig 18 Konfuciusz Intézet működik, de néhányat már bezártak. Ilyen például a Lyon 3. számú Jean Moulin Egyetem Konfuciusz Intézete, amelyet 2009-ben hoztak létre a kínai Guangdong tartománybeli Sun Yat-sen Egyetem javaslata alapján.


Miután azonban 2012-ben új igazgatót neveztek ki, a két fél közötti kapcsolat megromlott. Gregory Lee, az egyetem professzora elmondta, hogy az új igazgató megkérdőjelezte a tantervet, és ragaszkodott ahhoz, hogy a Konfuciusz Intézet mélyebb befolyáshoz jusson az egyetem, beleértve azt is, hogy az utóbbi engedélyezze a diplomák kiadását. Lee szerint ez aláásná az akadémiai szabadságot, valamint a franciaországi felsőoktatás szellemiségét és politikáját.


Végül a Hanban (a Konfuciusz Intézetek központja) továbbment, és leállította az éves adományokat anélkül, hogy erről értesítette volna az egyetemet. Miután a tárgyalások kudarcot vallottak, Lee úgy döntött, hogy 2013 szeptemberében bezárja az intézményt.


Incidens a Brüsszeli Szabadegyetemen, Belgiumban

Jonathan Manthorpe, kanadai rovatvezető és Kína-szakértő úgy véli, hogy a Konfuciusz Intézetek elsősorban a KKP propaganda- és kémtevékenységének eszközei, bár gyakran kulturális csereprogramként tüntetik fel őket. Li Csangcsun, a KKP Politikai Hivatalának állandó tagja szintén elismerte, hogy az intézetek a KKP tengerentúli propagandájának fontos részét képezik. A valóságban a kínai nagykövetségek és konzulátusok kémkedési központjaként szolgálnak a diákok ellenőrzésére, az úgynevezett "ellenségekről" való információ gyűjtésre és a más véleményt vallók fenyegetésére.


Jó példa erre Song Xinning, a belgiumi Brüsszeli Szabadegyetem Konfuciusz Intézetének igazgatója. A belga hírszerzés 2019-ben vádat emelt Song ellen 8 éven át tartó kémtevékenység miatt. Miközben Song kínai nyelvet tanított az intézetben, címét álcaként használta fel arra, hogy tagokat toborozzon a kínai hírszerzés számára.


Ennek eredményeként Songot kiutasították, és 8 évre kitiltották a schengeni térségből (26 európai ország által létrehozott határellenőrzési koalíció). Ezenkívül ezt a Konfuciusz Intézetet is bezárták.


Diplomata vízum megújítását tagadták meg a Fálun Gong üldözése miatt

2006-ban a kanadai kormány elutasította Wang Pengfei, az ottawai kínai nagykövetségen működő Oktatási Hivatal második titkárának vízummegújítási kérelmét. Wangot arra is felszólították, hogy hagyja el Kanadát.


Ez azért történt, mert Wang munkája az Oktatási Hivatalban azzal járt, hogy információkat gyűjtött a Kanadában élő Fálun Gong gyakorlókról és beavatkozott a törvényes jogaikba.


Például Wang több mint 20 kanadai egyetemen dolgozott együtt a CSSA-val, hogy rágalmazzák a Fálun Gongot. A Shenzhou Xueren (Kínai Tudósok Külföldön), a kínai hatalom magazinja 2004-ben egyszer közzétett egy cikket, amelyben a CSSA elnökének "kiváló" teljesítményét dicsérte a Pekingi Egyetem montreali fiókjában, különösen a Fálun Gong elleni taktikáját és "bátorságát".


A diákok mozgósítása

Az IRSEM jelentése szerint Hu 2010-es látogatása előtt mintegy 50 kínai diákot hívtak be az ottawai nagykövetségre, akik a kínai kormánytól kaptak ösztöndíjat. Liu Shaohua, az Oktatási Hivatal első titkára beszédet mondott Hu fogadásának terveiről. Ontario mellett a nagykövetség mintegy 3000 embert hívott be Quebecből is, és fedezte minden költségüket, például a szállodát, az étkezést, a közlekedést és még a ruházatot is. Szemtanúk szerint minden egyes résztvevő 50 kanadai dollárt kapott kompenzációként.


Az Oktatási Hivatalban tartott megbeszélésen Liu ezt "harcnak" nevezte, hogy megvédje "az anyaország hírnevét". Arra kérte a diákokat, hogy győzzék le a Fálun Gong-gyakorlókat, a tibeti "szeparatistákat" és az ujgur "szeparatistákat", akik "elfoglalták" a Capitol Hillt.


Liu ösztönzésként emlékeztetett arra, hogy a nagykövetség minden költséget fedez, még azon diákok esetében is, akik nem kapnak ösztöndíjat a kínai kormánytól. Azt is mondta a diákoknak, hogy ezt a beszélgetést kezeljék "bizalmasan". Amikor Hu 2005-ben Ottawába látogatott, a KKP tisztviselői felháborodtak, mert "ellenségek foglalták el" a főbb helyeket. Ezért Liu ezúttal nagyszerű fogadójelenetre számított a KKP-t támogatók részéről. Ha a diákokat megkérdezték, hogy miért jöttek ide "önként", azt kellett válaszolniuk: "Azért vagyunk itt, hogy üdvözöljük Hu-t. Éljen sokáig a kínai-kanadai barátság!"


Ugyanezen a napon Zhang Baojun, a torontói kínai konzulátus Oktatási Hivatalának munkatársa is hasonló üzenetet küldött a diákoknak. Emlékeztette a diákokat, hogy "dolgozzanak együtt és cselekedjenek a tervek szerint". Azoknak, akik ösztöndíjat kaptak a kínai kormánytól, és nem tudtak részt venni az eseményen, igazolniuk kellett a távolmaradásukat.


A kínai bevándorlók és a tengerentúli kínaiak összemosása

A jelentés azt is hozzáteszi, hogy a KKP hajlamos elmosni a különbséget a kínai származású külföldi állampolgárok és a Kínán kívül élő kínai állampolgárok között. Ezzel a KKP célja az, hogy az Egyesült Front stratégiájával még több embert csábítson arra, hogy az ő nevében tevékenykedjenek.


Valójában sokan közülük az 1989-es Tiananmen téri mészárlás után menekültek el Kínából, valamint Hongkongból vagy Tajvanról érkeztek, vagy nemzedékekkel korábban vándoroltak ki a tengerentúlra. Néhányuknak alig van kapcsolatuk a kínai nyelvvel vagy a kínai kultúrával.


Ennek ellenére a KKP megpróbált egy olyan közösséget vagy egy gigantikus "kínai" hálózatot létrehozni, amely a tengerentúlon él, de a rendszert szolgálja.


***

A hu.Clearharmony.net oldalon közzétett minden cikk, grafika és tartalom szerzői jogvédelem alatt áll. A nem kereskedelmi célú sokszorosítás megengedett, de a cikk címének feltüntetése és az eredeti cikkre való hivatkozás szükséges.


Forrás: France: Report from Ministry of Armed Forces Highlights CCP’s Persecution of Falun Gong