Közös nyílt levél 11 szervezettől az Eutelsat Communications üzletvezetőjéhez

Berretta Úr!

Mi, az igazságszolgáltatásért való nemzetközi egyesület Kínában, a tagjaink, és egyéb szervezetek az egész világon, ezennel a következő követelményt támasztjuk az Eutelsat felé.

2008. június 16-án a párizsi székhelyű Szatellit társaság az Eutelsat Communications illegálisan és hamis okokra hivatkozva megszakította a cenzúrázatlan TV adó, a New Tang Dynasty TV (NTDTV) adásának szatellit átvitelét Kínába a W5 nevű szatellitjén keresztül. A kínai kommunista rezsim már régóta szerette volna e TV adó adásának megszakítását. Mivel a célját közvetlenül nem tudta elérni, ezért a következő dolgot tette. Megtagadta a társasággal való üzletkötést, noha az Eutelsat szerződésben kötelezte magát, hogy az NTDTV adását sugározza, amíg az Eutelsat szerződése le nem jár.

Ahogy az már Önök előtt ismert, a ’Riporterek határok nélkül’ rögzített egy beszélgetést, melynek jegyzőkönyvét nyilvánosságra hozták. A beszélgetésben egy kínai beszélgetőpartner, aki azt állítja magáról, hogy a kínai központi propagandarészleg egyik igazgatója telefonált az Eutelsat Pekingi irodájába egy kulcsszerepet betöltő hivatalnokhoz. A hivatalnok megerősítette, hogy az adást szándékosan szakították meg, és hogy a társasága azt színlelte, hogy a radarkészülékük széttörött, miközben ez valójában nem így volt. „Ez egy politikai döntés volt és egy ‚igen baráti üzenet’ a kínai kormány felé...“. Nemcsak, hogy nem volt technikai hiba, a kiesés esetére még létezik egy biztonsági rendszer is. Ezen kívül a BBG elhagyta a W5 szatellitet, és ez még további lehetőségeket biztosított.

Miután meghozták a döntésüket, értesítették a kínai nagykövetet, Sun Yuxi-t Olaszországban. Egy speciális státuszban lévő kivizsgáló hívta fel Sun Yuxi-t ebben az ügyben. A beszélgetés megerősítette, hogy a KKP ebben a dologban egy igen komoly szerepett töltött be. Sun nagykövet elismerte: „Az adás megszakítása után, megkérték [az Eutelsat] a tudományos és technológiai atassémat hogy mesélje el mi történt, és jutassa el hozzám a hírt, melyben azt mondják, hogy a nagykövet többször is említette nekünk ezt a dolgot és most végül megcsináltuk. Ez azt jelenti: Jó, a vállalatuktól nem fogunk tovább a Fálun... bármit, ami a Fálun Gonggal kapcsolatos hallani. ... Mivel ők megszabadultak tőle, mi meg is erősítettük őket, és azt mondtuk nekik, hogy ezzel soha ne kerüljenek többé kapcsolatba. Velünk kell együttműködniük, hogy jól végezzék Kína pozitív támogatását. Ők [az Eutelsat] újra és újra elnézést kértek tőlünk és biztosítottak minket arról, hogy a jövőben nem hagyják még egyszer, hogy ilyen dolog történjen.“

Jobb üzletek megkötése reményében az Eutelsat teljes büszkeséggel „mélyen meghajolt” a kínai kormány csábítására, és ezt a független TV adót lekapcsolta, hogy ne tudjon tovább a szabadságért és az emberi jogokért Kínában fellépni; így nem tudja tovább a kínai népet valós, és cenzúrázatlan információkkal ellátni. Az ügy valójában még komolyabb, mióta a Voice of America (Amerika Hangja) és a Radio Free Asia (Szabad Rádió Ázsia) augusztus eleje óta szintén nem tudnak Kínában sugározni.

Miután az információ világszerte ismerté vált, Önök talán fontolóra kívánják venni vállalatuk arculatát, nem kellene olyan értékekről beszélniük, melyeket pénzzel meg lehet venni. Reméljük, hogy az Eutelsat ismét szerződésbe lép az NTDTV-vel, és 2008. október 31-én megújítja azt. Miután a Kína által kifejtett elnyomás egyre ismertebbé válik és annak elítélése is fokozódik, miután a gyerekeink arról kérdeznek minket, hogy mit tettünk az erőszak, az elnyomás és a kommunizmus könyörtelen uralma ellen, reméljük, hogy az Eutelsat is vissza fog erre emlékezni. A sok elnyomás alatt álló ember érdekében, akik Kínában vannak, reméljük, hogy ők inkább kapnak majd hozzáférést a valósághoz, mint a propagandához. Reméljük, hogy az Eutelsat együttműködik ebben, és nem hajol meg a kommunizmus előtt, nem válik bűnrészessé az igazság, a szabadság és az emberi jogok elnyomásában, és az NTDTV adásának közvetítését azonnal újra megkezdi.

Üdvözlettel:

Aláírták:

International Federation for Justice in China (Igazságszolgáltatásért való Nemzetközi Egyesület Kínában)
Association Agir pour les Droits de l’Homme (Agir Egyesület az Emberi Jogokért)
Association La Maison Franco-chinoise (A Franco-kínai Ház Egyesület)
Association La Voix de l’Espoir (A Remény Hangja Egyesület)
Association Wen Hui (Wen Hui Egyesület)
Conscience Foundation (Lelkiismeret Alapítvány)
Da Tang Culture Association (Da Tang Kúltúra Egyesület)
Federation for a Democratic China (Egyesület egy Demokratikus Kínáért)
Global Mission to Rescue Persecuted Falun Gong Practitioners (Globális Misszió Az Üldözött Fálun-Gong Gyakorlók Megmentéséért)
Overseas Chinese Democracy Coalition (A Kínaiak Demokratikus Koalíciója Külföldön)
Taiwan Research Forum of Japan (Japáni Taiwan Kutatófórum)

Linkek:

Az RSF tudósítása:
http://www.rsf.org/article.php3?id_article=27818

Egy cikk az Epoch Times nemzetközi újságtól:
http://en.epochtimes.com/news/8-7-12/73340.html

Információ az NTDTV-ről 5 nyelven:
http://www.ntdtv.com/

Az NTDTV petíció:
http://www.ipetitions.com/petition/ntdtv/index.html

Egy tudósítás a kínai nagykövet naplózott nyilatkozatáról:
http://www.zhuichaguoji.org/en/index2.php?option=content&task=view&id=184&pop=1&page=0

Here is the article in English language:
http://en.clearharmony.net/articles/a46083-article.html