Die Presse.com (Ausztria): Segít a párizsi vállalat Pekingnek a cenzúrában?

A szatelit-üzemeltető lekapcsolta a Kína-privátadót
 

„A kínaiak számára ez a tv-adó az egyetlen ablak a világ felé, mely az igazságot mutatja” – írta egy aggódó néző Fujian-ból (Kína). Ezért nem szabad csak úgy leállítani, de már június közepétől nem fogható egész Ázsiában a New York-i székhelyű „New Tang Dynasty” (NTDTV) – melyet világszerte fogni lehet, de Kínában be van tiltva. A párizsi Eutelsat szatelit-üzemeltető vállalat levette a privátadót a hálózatról.

A hivatalos indoklás szerint technikai problémák okozták a kihagyást. Az NTDTV üzemeltetői azonban azon a véleményen vannak, hogy Párizs megadta magát Peking nyomásának és így a kormány hosszabbított karjává vált a cenzúrázásban. Milene Wirth-Fernandez, az NTDTV bécsi tudosítója, „millió kínai ellen elkövetett bűntettnek” és a „sajtószabadság súlyos megsértésének” titulálta a történteket egy sajtótájékoztatón. Olyan nem hivatalos beszélgetésekre hivatkozik evvel, melyeket az Eutelsat egyik alkalmazottja igazolt, vagyis Pekinget elégedetté akarták tenni és új üzletek felé akartak ajtót nyitni a kínai kormány felé. Az Eutelsat vállalat igazgatója, Guiliano Beretta, egy milliós üzletet kötött éppen a független adó lekapcsolása előtt Kínával.

Semmi kritika a Játékok alatt

A „Riporterek határok nélküli” emberjogi szervezet meg van győződve arról, hogy egy hónappal az olimpiai játékok előtt nem akar a kínai kormány kritikát látni. A kommunista párt által kézben tartott adókon kívül nem tudósíthat egyetlen független adó sem. Éppen június végén ítélték el Sun Lin internet-újságírót négy év börtönre, mert cikket írt a hatalommal való visszaélésről az olimpiai játékok előtt.


http://diepresse.com/home/sport/olympia/401060/index.do