A KKP propagandagépezete – Mit tartalmaz a fekete doboz?

(Minghui.org) Az 1959-es Lushan-konferencián Mao Ce-tung a következő megjegyzést tette: „Tegyük fel, hogy 10 dolgot csinálunk, és ebből 9 rossz. Ha az emberek tudnak a 9 rossz dologról, akkor halálra vagyunk ítélve.” Ennek megoldásaként a Kínai állam tulajdonában lévő és állami ellenőrzés alatt álló média cenzúrázta a „rossz” híreket, és csak a Kínai Kommunista Pártot (KKP) dicsőítő „jó” hírekről számolt be.

Több mint 40 év telt el, és a KKP még mindig cenzúrázza a híradásokat és hamis információkat terjeszt a „stabilitás fenntartása érdekében”. A koronavírus kitörésének leplezése a legújabb példa a gőzerővel dolgozó propagandagépezetére. Október közepéig közel 200 országban több mint 40 millió ember fertőződött meg, és több mint 1,1 millióan haltak meg a koronavírus miatt.

Mint mindig, a KKP semmilyen tanulságot sem vont le a kínai kormány iránti bizalom világméretű elvesztéséből, helyette folytatta a cenzúrázó és félretájékoztató kampányát. Különösen Kínában a KKP blokkolta az olyan információkat, mint az Egyesült Államok bevándorlási politikája, amely megtiltotta a KKP-tagok beutazását vagy a vízumuk jóváhagyását. A WeChat-en, amely egy több mint 1 milliárd aktív felhasználóval rendelkező kínai közösségi média-alkalmazás, alig beszélnek a politikáról. Az emberek ugyanis tudják, hogy ha egyszer felhívják magukra a cenzúra figyelmét, akkor a felhasználói fiókjukat érvényteleníteni lehet, ami azt jelenti, hogy többé már nem tudnak elektronikusan fizetni, telefonálni, vagy a tömegközlekedéshez szükséges „szociális pontszámukat” használni.

A közelmúltban a kínai kormányzati szervek különféle közösségi média irányelveket adtak ki a közösségi médiában történő közzététel szabályozására. Például tilos megvitatni a KKP politikáját, a központi kormány rendelkezéseit, tilos „ellenforradalmi” honlapokat látogatni, vagy spontán interjúkat adni a hírmédia, különösen a tengerentúli média részére.

Mennyire sötét a KKP propagandájának fekete doboza? Néhány példa segítségével talán képet kaphatunk a propagandagépezet működéséről.

Kötelező alkalmazási módszerek Hszi gondolatainak tanulmányozására

Miközben a KKP korlátozza a közösségi médiában folytatott beszélgetéseket, mint például a WeChat, erőteljesen előtérbe tolja azokat az eszközöket, amelyek közvetlenül terjesztik a kommunista ideológia iránymutatásait. A Xuexi Qiangguo (Hszüehszi Csiangkuo), az Alibaba által kifejlesztett kínai alkalmazás, egy olyan megkövetelt alkalmazás, amely arra szolgál, hogy megtanulják Hszi Csinping gondolatait. A kormánytisztviselőktől, az állami vállalatok alkalmazottaitól és az állami iskolák tanáraitól megkövetelik, hogy töltsék le ezt a szoftvert és naponta tanulmányozzák. Azok az emberek, akik nem szereznek minden nap elegendő „tanulmányi pontot”, büntetéssel szembesülnek vagy azzal a fenyegetéssel, hogy elbocsátják őket.

A netezők gyakran úgy emlegetik ezt az alkalmazást, mint „fal a falban”. Kínában már létezik egy „nagy tűzfal”, amely lényegében „virtuális berlini falként” szolgál, ami elzárja Kínát a Nyugattól. Ez az új követelmény, mint egy fal a falon belül, a tényhiányos kínai internetterületet tovább zsúfolja a KKP doktrínáival – rákényszerítve a propagandát vagy agymosást a kínai állampolgárokra.

A helyzet hasonló a náci Németország helyzetéhez. „Miután sikerült véget vetni a demokráciának és Németországot egypárti diktatúrává alakítani, a nácik hatalmas propagandakampányt szerveztek a németek hűségének és együttműködésének megszerzése érdekében. „A náci propagandaminisztérium, Dr. Joseph Goebbels vezetésével, átvette az irányítást a németországi kommunikáció minden formája felett: újságok, magazinok, könyvek, nyilvános találkozók és gyűlések, művészet, zene, filmek és rádió” – magyarázta egy cikk az Egyesült Államokbeli Holokauszt Emlékmúzeumban. „A náci ideológiára vagy a rezsimre nézve bármilyen módon fenyegető nézeteket, véleményeket cenzúrázták, vagy minden médiumból eltávolították.”

A propaganda fekete dobozának sötét oldala

Mint említettük, miután Mao szabad kezet adott az államapparátusnak, hogy irányítsa a közvéleményt, a KKP-n belül még a vezető tisztségviselőket sem kímélték. Peng Dehuait (Tö-huajt), a kínai védelmi minisztert (1954-1959) és az egyik legkiválóbb tábornokot azért váltották le, mert nyíltan beszélt a Nagy Ugrás igazságáról, amely több millió ember halálát okozta; Liu Shaoqi (Sao-csi), Mao utódja és a második legmagasabb rangú vezető szintén ugyan arra a sorsra jutott, amikor szembeszállt Maóval.

A KKP által elhallgattatott magas rangú kormánytisztviselők és értelmiségiek mellett, számos hétköznapi polgár is áldozatul esett a rendszer által okozott katasztrófáknak.

1975 augusztusában a Henan (Honan) tartománybeli Zhumadianban (Csumatienben) lévő Banqiao-gát (Pancsiao) 61 másik gáttal együtt összeomlott. Becslések szerint 240.000 ember halálát okozta. A KKP blokkolta a hírt, és csak 1989-ben árult el részleteket a balesetről. A lépcsőzetes repedés fő oka a Nagy Ugrás idejéből eredő tervezési hibáknak tulajdonítható. Az amerikai Discovery Channel a 75/08-as katasztrófát (egy utalás 1975 augusztusára) a legsúlyosabb ember okozta katasztrófának minősítette, ami még a csernobili katasztrófát is felülmúlta.

A KKP információs cenzúrája miatt azonban csak nagyon kevesen tudnak a 75/08 katasztrófáról. „A 75/08 katasztrófa? A fiatalabb generációból alig ha tudja valaki” – mondta egy Henan (Honan) tartományi helyi rendőrtiszt.

Az életek, ember okozta katasztrófákban való elvesztése kegyetlen. Még fájdalmasabb, amikor az erről szóló információkat blokkolják, és a kormány eltusolja a történteket.

A kínai tankönyvekben (Changchun) Csangcsun város 1948-ban történt felszabadítása az egyik legdicsőségesebb történet a KKP-hadseregről. Azt tanítják, hogy a kommunista erők egyetlen lövés nélkül vették be a Jilin (Csilin) tartományban található várost. Állítólag nem volt halálos áldozat. A valóság azonban az, hogy a kommunista csapatok több mint 4 hónapig ostromolták a várost. Azzal, hogy megtiltotta a civileknek, hogy élelem után járjanak, 150–200.000 ember halt éhen.

Long Yingtai (Lung Jintaj) tajvani író néhány évvel ezelőtt Changchunba (Csangcsunba) látogatott, hogy kutassa a város 1948-as ostromának történetét. Sok fiatal még sohasem hallott róla. Zhang Zhenglong (Csang Csenglung) katonai író is meglátogatta a környéket, hogy részletes interjút készítsen az idősebb emberekkel. „Mindent tudok erről – mindenről, amiről kérdeztél, de egy szót sem beszélhetek róla” – válaszolta az egyik öregember.

„Ránéztem és nagyon csalódott voltam. Mintha egy repülőgép lezuhanása után, a fekete doboz megtalálásáért küzdöttem volna – végre megtaláltam, de nem tudom kinyitni” – emlékezett vissza Zhang (Csang). Végül befejezte és kiadta a könyvét, csak azért, hogy a KKP betiltsa azt, őt pedig letartóztassa.

A nagy kínai éhínséget, amelynek 45 millió halálos áldozata volt, a KKP tabuként kezeli és cenzúrázza az irodalomban és a tudományos értekezésekben. Akkoriban az Élelmezésügyi Minisztérium legfőbb tisztviselői statisztikákat gyűjtöttek arról, hogy hányan haltak meg a katasztrófában, de az akkori miniszterelnök, Zhou Enlai (Csou En-laj) parancsot adott az összes kapcsolódó dokumentum megsemmisítésére.

Modernkori hazugságok

Felmerülhet a kérdés, hogy milyen jelentősége van a múltban történt eseményeknek. Hiszen évtizedekkel ezelőtt történtek, és Kína mára már biztosan megváltozott. De sajnos a valóság nem ezt mutatja. A propagandagépezet, amely korábban a hazugságait terjesztette, ma is zavartalanul működik. A KKP továbbra is naponta terjeszti hazugságait és vezeti félre az egész világot.

2020. szeptember 23-án a Kínai Központi Televízió, a KKP szócsöve egy videót tett közzé a Facebookon, amelyben azt állította, hogy a WHO vezető tudósa, Soumya Swaminathan bejelentette, hogy Kína koronavírus elleni vakcinája hatékony. Harmadik féltől származó jelentések igazolták, hogy Swaminathan nem tett ilyen nyilatkozatot, és a CCTV szerkesztett videót használt a jelentésben. Ennek ellenére a CCTV megtartotta a közzétett videót, sőt a hamis híreket más KKP-hírhálózatokon, mint például a CGTN-n keresztül is terjesztették.

A KKP még a katonai műveleteket is tetszés szerint állítja elő. Szeptember 19-én a kínai hadsereg videókat tett közzé, amelyben a kínai bombázók támadását szimulálták az amerikai légierő guami létesítményei ellen. A felvételekről kiderült, hogy azokat három hollywoodi filmből vették át és módosították - a Transformers, The Rock, és a Hurt Locker. Ugyanez vonatkozott azokra a képekre is, amelyeket a KKP médiája tett közzé egy kínai katonai gyakorlatról Tajvan közelében. A képek eredetileg a tajvani Nemzetvédelmi Minisztérium archívumából származnak.

Mindezeknek a kitalációknak a célja az emberek félrevezetése Kínában és az egész világon. Úgy tűnik, hogy a szégyentelenségnek nincs határa. A 2008. évi pekingi olimpia nyitóünnepsége során, ámbár a 9 éves Lin Miaoke-t (Miaokot) mutatták a színpadon énekelve, kiderült, hogy a hang a 7 éves Yang Peiyitől (Jang Pejjitől) származik, aki a színfalak mögött énekelt. „Ez a kínai Politbüro utasítása [így van]” – tisztázta Chen Qigang (Csen Csikang) zeneigazgató ezt a kérdést.

A KKP hírmédiája is nyíltan talál ki hazugságokat. 2019. február 18-án a People’s Daily angol kiadása cikket tett közzé „Meg kell tanulnunk Kínára hallgatni” címmel. A cikk dicsérte a kínai „Egy Övezet, Egy Út kezdeményezést”, és azt állította, hogy Jenny Shipley, Új-Zéland volt miniszterelnöke írta. Két nappal később a honlapjukon megváltoztatták a szerzőről szóló információkat, és most már a „People’s Daily” újságírójának interjújaként szerepel.

A hazugságok között az egyik legpusztítóbb a 2001. január 23-i, Tienanmen téren megrendezett önégetési incidens, amelyet azért hoztak létre, hogy megrágalmazzák a Fálun Gongot, az Őszinteség, Együttérzés, Türelem elvein alapuló meditációs rendszert. A kínai rezsim 1999 júliusa óta brutálisan üldözi a gyakorlatot. A Fálun Gongot gyakorló közel 100 millió ártatlan kínai állampolgár elleni gyűlölet felkeltése érdekében a KKP újra és újra közvetítette az eseményről készült felvételeket, és megismételte azt a tankönyvekben, az irodalomban és a propaganda minden formájában.

Az Egyesült Nemzetek Szervezete, a Riporterek Határok Nélkül, az Amnesty International, a The Washington Post és más hírmédia feltárta az ellentmondásokat és a hiányosságokat a KKP beszámolójában erről az incidensről. A CCTV videofelvételeit elemző False Fire című dokumentumfilm 2003-ban tiszteletdíjat kapott az 51. Columbus Nemzetközi Filmfesztiválon.

Szankciók a KKP ellen

Az elmúlt hónapokban a KKP-val kapcsolatos vélemények világszerte jelentősen megváltoztak. Különösen a koronavírus-járvány következtében a nemzetközi közösség számára világossá vált, hogy a rezsim leplezésével és dezinformációjával hogyan vezette félre a kínai népet – és a világot.

A New York-i Flushing városnegyed sűrűn lakott terület, ahol leginkább kínaiak élnek. Valahányszor, amikor itt olyan rendezvényeket tartottak, amelyek feltárják a Fálun Gong-gyakorlók vagy az ujgurok emberi jogainak a megsértéseit a KKP által, a Kínai Konzulátus mindig mozgósított vagy lefizetett embereket, hogy zaklassák a résztvevőket.

Ahogy az amerikai kormány bejelentette, hogy a KKP-párti Konfuciusz Intézetek megszüntetését tervezi, és a People’s Daily és más hírmédiumokat külföldi ügynököknek minősítette, és szankciókat vezetett be a KKP legfelsőbb tisztviselői ellen az ujgurok és hongkongi lakosok elleni bűncselekményeik miatt, a Kínai konzulátus bábjait már alig lehet látni.

Október 2-án az Egyesült Államok Állampolgársági és Bevándorlási Szolgálata (USCIS) tovább frissítette irányelveit, hogy megtagadja a vízumokat vagy az állandó tartózkodási kérelmeket a kommunista párt és más totalitárius pártok tagjaitól.

A hongkongi székhelyű Dongxiang (Tunghsziang) magazin 2012-ben megállapította, hogy a KKP Központi Bizottság tagjainak 90%-a a rokonait már külföldre költöztette. Az USCIS új intézkedései és a Globális Magnitsky törvény végrehajtása elősegítenék, hogy dekódolják a KKP-propaganda fekete dobozát, napvilágra hozzák azt, és a történelem egy új fejezetéhez vezessenek bennünket.

Forrás: https://en.minghui.org/html/articles/2020/10/21/187911.html

Kép: ClearHarmony_Fekete Szilvia