Franciaroszág, Párizs: A „Vice News” közzétett egy riportot a Fálun Dáfá üldözésének felfedéséről

A népszerű online követővel rendelkező „Vice News” egy nemzetközi hírszervezet. A „Vice News” megjelentetett egy riportot a francia Fálun Dáfá gyakorlók tevékenységéről, melynek célja a figyelemfelhívás volt a Kínában jelenleg is folyó Fálun Dáfá üldözésre.


A jelentés belemélyed a Galeries Lafayette (egy előkelő francia áruház) előtti járdán lévő napi nyüzsgés részletezésébe. A kínai turisták, akiket napról napra ezrével lehet látni, itt vásárolnak, Párizs leghíresebb áruházában. Azonban amire a jelentés összpontosít az, hogy önkéntesek ingyenes kínai újságokat, az „Epoch Times” példányait osztogatták. Ennek az újságnak a közzétételét Kínában betiltották.

1. kép a hírriportból: kínai turisták a Galeries Lafayette előtt

A Fálun Dáfát (más néven Fálun Gong), melynek vezérelvei az Őszinteség-Jószívűség-Tolerancia, úgy mutatták be, mint egy spirituális gyakorlatot, amelyet egyfajta „csigong”-nak is neveznek. A linkek a hivatalos francia Fálun Dáfá honlapról származnak, ugyanúgy, mint a gyakorlat videó bemutatója, amely szintén szerepel a riportban lehetővé téve, hogy az érdeklődők még többet megtudjanak róla.

2. kép a hírriportból: A Fálun Dáfá öt gyakorlata, a képek a bal alsó sor balról jobbra haladva: Buddha kinyújtja ezer kezét, Fálun karóállás, A két kozmikus pólus összekötése. A felső sor balról jobbra: Fálun égi kör, Az isteni képességek erősítése

A riport rámutat, hogy habár az 1990-es évek végén betiltották a Fálun Dáfát Kínában, Franciaországban egy kultuszok elleni kormányzati bizottság egyáltalán nem tekinti a Fálun Dáfát kultusznak.


A francia parlament egyik tagja és a külügyi- és európai integráció miniszterének idézése: „Egyetlen ország sem – beleértve a kultuszok elleni tárcaközi bizottságot is –tekint a Fálun Dáfá spirituális mozgalomra kultuszként. Ez egy nyilvános és szabad gyakorlása az egyszerűség és bölcsesség mozgalmának. A Fálun Dáfá gyakorlók egy igazi népirtás áldozatai. Két kanadai emberi jogi ügyvéd vizsgálata megerősítette, hogy a Fálun Dáfá gyakorlók nemcsak a kegyetlen kínzások áldozatai, hanem a nyerségért elkövetetett szervrablásé is.”


Ezek az emberi jogi ügyvédek David Kilgour és David Matas. Állítják: „arra a következtetésre jutottak, hogy a kínai rezsim és az ügynökségeik az ország számos részén […] megöletnek nagy, de pontosan ismeretlen számú Fálun Dáfá lelkiismereti foglyot. A létfontosságú szerveiket, többek között a szívüket, veséjüket és a májukat és a szaruhártyájukat kivették, ezen túlmenően a beleegyezésük nélkül eladták nagy haszonért, néha külföldieknek, akik általában hosszú várakozási idővel szembesülnek […].”

3. kép a hírriportból: Egy kínai turista olvassa az „Epoch Times” újságot a Galeries Lafayette előtt.

A „Vice News” beszámolt Matthew Jublin interjújáról, aki néhány Fálun Dáfá gyakorlóval beszélgetettt, akik önkéntesekké váltak, hogy osztogassák az „Epoch Times” újságot, és segítsenek az embereknek megszüntetni a tagságukat a Kínai Kommunista Pártban (KKP).


Egy 36 éves gyakorló elmondta a riporternek, hogy az édesanyja még mindig börtönben van Kínában. „Az édesanyámat 1999 óta több alkalommal bebörtönözték a Fálun Dáfá gyakorlása miatt … Tiltakozásul éhségsztrájkba kezdett, de végül odakötözték egy étkezőasztalhoz, és erőszakkal megetették.”


Az ENSZ gazdasági és szociális bizottsága, az Amnesty International, az Európai Parlament és más szervezetek beszámolókat és állásfoglalásokat adtak ki, hogy felfedjék és elítéljék a KKP bűncselekményeit.

4. kép a hírriportból: Egy „Epoch Times” riport a Fálun Dáfá gyakorlók kínzásáról és arról, hogyan lépett ki 200 millió ember a KKP-ből

A cikk a végén kiemeli a kanadai emberi jogi ügyvédek, David Kilgour és David Matas megállapításait, akik társszerzői a „Kilgour-Matas jelentés”-nek. A jelentés olyan állításoknak ad bizalmat, amelyek több százezer kínai Fálun Dáfá gyakorló bebörtönzésével, és az etikátlan haszonért végrehajtott jogtalan szervrablással vádolják Kínát.


Angol változat: Paris, France: Vice News Publishes Report on Exposing the Persecution of Falun Dafa