A brit vezető média és az orvosi szervezetek felfigyeltek a Kínai Kommunista Párt még életben lévő áldozatokon folytatott szerveltávolítására

A Kínai Kommunista Párt (KKP) élő lelkiismereti foglyokon végrehajtott szerveltávolításáról szóló tudósítás széleskörű figyelmet kapott az Egyesült Királyságban. A média és az orvosi szervezetek nemrég felfigyeltek erre a kritikus kérdésre, és a vezető média beszámolt a KKP szervkereskedelmének atrocitásáról.

 
 
A MailOnLine 2015. április 8-i képernyőfelvétele, amely a brit „Daily Mail” újság internetes változata.

A brit „Daily Mail” napilap 2015. április 6-án és 8-án is cikket jelentetett meg a KKP általi, bebörtönzött Fálun Gong gyakorlók szerveivel való kereskedelemről a „MailOnLine” honlapján. A riportok a „Human Harvest: Kína szervkereskedelme” című dokumentumfilmről szólnak.


A film írója, rendezője és producere Leon Lee, a Vanocuver-i Flying Cloud Productions igazgatója. A vezető producer Jason Loftus, a torontói székhelyű Mard Media-tól. A film nemrég megkapta a dokumentumfilmes Peabody-díjat, amelyet május 31-én adnak át New York-ban a 74. Peabody díjátadón. A rangos George Foster Peabody-díjat 1940-ben alapították, hogy méltón elismerhessék a médiatartalmak és produkciók teljesítményét és kiválóságát. A filmiparban a díjak közül ez a legelismertebb és legáhítottabb (erről bővebben: A „Human Harvest” című film elnyerte a rangos Peadody-díjat).


A „Daily Mail” április 6-án beszámolt erről John Carney cikkében, ezzel címmel: „Human Harvest: Kína szervkereskedelmének felfedése egy megdöbbentő dokumentumfilmben, amely felfedi, hogy az illegális szervkereskedelemből származó haszon most már eléri az elképesztő 1 milliárd USD-t évente.”


A cikket képekkel és egy rövid videóval egészítették ki, amely felfedi az államilag irányított lelkiismereti foglyokon, különösen Fálun Gong gyakorlókon végzett szerveltávolításokat. A történet így kezdődik: „Mikor a jelentések 2006-ban először kikerültek Kínából arról, hogy az állami kórházakban meggyilkolják a lelkiismereti foglyokat, hogy eladják a szerveiket, túl szörnyűnek tűnt, hogy igaz legyen.”


„Azonban az új dokumentumfilm reflektorfénybe állítja a szervkereskedelmet, amely állítólag most már eléri az elképesztő 1 milliárd USD-t évente. Azon tény ellenére, hogy minden évben több tízezer szervtranszplantációt hajtanak végre Kínában, a hivatalos donorjegyzékben csak a töredéke szerepel.”


A cikk tárgyalja, hogy David Matas, a kanadai emberi jogi ügyvéd és David Kilgour, az egykori parlamenti tag egy átfogó vizsgálatot végzett, és arra a megdöbbentő következtetésre jutottak, hogy a bebörtönzött Fálun Gong gyakorlókat használják élő donorként az illegális szervkereskedelem számára. „Az elmarasztaló bizonyítékok, amelyeket felfedtek arra utalnak, hogy ártatlan emberek ezreit gyilkolták meg kérésre, hogy folyamatos legyen a kínálat az illegális szervátültetés piacán.”


A cikk felveti az ENSZ Kínával szembeni kritikáját, hogy a siralomházban lévő foglyokat használja, mint beleegyezésüket nem adott szervdonorokat, és taglalja a törvényeket, amelyek életbe léptek a világon mindenhol, hogy megakadályozzák a szervturizmust. Megemlíti a sikeres jogszabály megalkotását Izraelben és Spanyolországban.


A cikk megemlíti azt is, hogy az USA kongresszusa és az Európai Parlament határozatai elítélik a kínai rezsim gyakorlatát a lelkiismereti foglyoktól származó erőszakos szerveltávolításokkal kapcsolatban.


A második, április 8-i „Daily Mail” cikket Julian Robinson írta „Májakat, veséket, sőt még szaruhártyákat is eltávolítottak minden évben 11 000 élő politikai fogolytól érzéstelenítés NÉLKÜL Kínában, álltja a dokumentumfilm” címmel.


Ez feltárja Matas és Kilgour vizsgálati eredményeit, amelyek a dokumentumfilmben szerepelnek. A cikk hivatkozik Matas úrra: „Valakit meggyilkolnak a szerveiért. Nincs más magyarázat arra, ami történik.”


„Az egész világon általános az a helyzet, hogy a szervadományozásra hónapokat vagy akár éveket kell várni. Míg, ha előjegyezteted magad egy szervátültetésre, pl. egy szív-transzplantációra, és elmész Kínába, néhány nap alatt kapsz megfelelő szervet.”


A cikk állítja: „Az emberi jogi ügyvédek, akik részt vettek a vizsgálatban, további intézkedéseket akarnak, hogy a felelősök a hágai nemzetközi büntetőbíróság elé kerüljenek.”


A „Daily Mail” történetei mellett az „International Business Times” is hírt adott a dokumentumfilmről.

 
Az „International Business Times” 2015. április 8-án közölt egy cikket: „Kína: a film, amely lerántja a leplet az államilag irányított szervkereskedelemről” címmel.

Általános Orvostudományi Kar Közösségi Blogjának 2015-ös tavaszi kiadásában az Imperial College London elvitt egy történetet az Egyesült Királyság parlamentjébe egy előadásra a Kínában folyó lelkiismereti foglyoktól származó etikátlan szervkereskedelemről.

 
A képernyőkép az Általános Orvostudományi Kar Közösségi Blog, Imperial College London oldaláról megemlíti Alex Chen PhD hallgató a Kínában folyó szervkereskedelemről szóló bemutatóját az Egyesült Királyság parlamentjében tavaly novemberben. Meghívták, hogy tartson előadást a szemináriumon, melyet a DAFOH (Doctors against the forced organ harvesting – Orvosok az Erőszakos Szervkereskedelem Ellen) hozott létre.

Az Imperial College London WHO Együttműködési Központ a Közegészségügyért, Oktatásért és Képzésért honlapján szintén közzétették az Alex bemutatójáról szóló hírt. A bejelentés elmondja: „Dr. Chen bemutatta a kínai foglyokon végzett etikátlan szervkereskedelmet, és megvitatta a globális válaszokat a nemzetközi közösségtől jogalkotás tekintetében, valamint a szervkereskedelem világszerte kiterjedt hatását.”

 
 
Képernyőfelvétel a hírről, ami Alex Chen előadásáról szól, amit az Egyesült Királyság parlamentjében tartott a Kínában folyó etikátlan szervkereskedelemről. A hír a WHO Együttműködési Központ a Közegészségügyért, Oktatásért és Képzésért, Imperial Collage, London honlapján jelent meg.


Angol változat: British Mainstream Media and Medical Organizations Take Note of Chinese Communist Party's Live Organ Harvesting